.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محصولي چه موقعیتی در دولت دهم دارد؟

محصولي چه موقعیتی در دولت دارد؟ اين سوالي است كه با آغاز دولت دهم تا چند ماه بعد از آن، در ذهن افكار عمومي شكل گرفته بود. از زماني كه نام صادق محصولي،فردی که همواره از او به‌عنوان یکی از نزدیکترین افراد به رئیس جمهور و برگزار‌کننده انتخابات دهم ریاست جمهوری؛ در ليست وزراي كابينه دهم در اختيار مجلسيان قرار نگرفت‏، شوكي به همگان وارد شد و اين سوال در اذهان شكل گرفت كه احمدي‌نژاد چه برنامه‌‌اي براي نزديكترين همراهش در دولت نهم دارد. آيا محصولي معاون اول مي‌شود؟‌سخنگويي به او سپرده خواهد شد يا همانند ثمره هاشمي پستي جديد د ر دولت براي او تعريف خواهد شد.

با پايان گرفتن پستهاي موجود در دولت‏ نه محصولي بر يكي از آنها تكيه زد و نه پست جديدي براي او تعريف شد لذا او مدتي را در انزوا گذراند و ديگر در كنار احمدي‌نژاد ديده نشد تا اينكه با عدم اقبال مجلس به حضور زنان در کابینه،پست وزارت رفاه براي حضور محصولي مهيا شد.

هر چند که تصور می‌شد محصولی تن به این دعوت ندهد و‌پستی فراتر از وزارتخانه‌ای که هر لحظه احتمال انحلالش وجود دارد را برای خود در نظر گرفته است اما وزیر کشور دولت نهم با اشتیاق از پیشنهاداحمدی نژاد استقبال کرد و پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد به همراه پرویز فتاح، چهره دوست داشتنی مجلسیان به بهارستان رفت و در آنجا وعده داد‌که بار دیگر سازمان تامین اجتماعی را زیر مجموعه وزارت رفاه خواهد کرد و حتی ریاست این سازمان را به فتاح خواهد سپرد.

مجلسیان هم که دل خوشی از عملکرد یک ساله ذبیحی که با حمایت احمدی نژاد برای خود دولت مستقلی در سازمان تامین اجتماعی به راه انداخته بود و حاضر به پاسخگویی به نمایندگان مجلس نبود، نداشتند با این وعده محصولی علی رغم انتقادات فراوانی که به محصولی داشتند، با آرای شان سند حضور او در وزارت رفاه را امضا کردند.

دور از حاشيه
صادق محصولی پس از رسیدن به اتاق ریاست وزارت رفاه با آن محصولی وزیر کشور دولت نهم تفاوتهای بسیاري داشت. او کمتر در کنار احمدی نژاد دیده شد و ترجیح داد به دور از حاشیه سازی‌ها نشان دهد که شایعاتی که در مورد او وجود دارد فاقد پشتوانه و حقیقت است.‌حتی زمانی‌ كه گفته مي‌شد روابط او با ذبیحی بر سر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی به اوج رسید و شنیده شد پنج روز در دفتر کارش حضور نیافته است.محصولي در بازگشت، دلیل غیبت خود را زکام شدید عنوان کرد‌‌.

با اين وجود او تلاشش را برای تحقق وعده برکناری ذبیحی تشدید کرد و در سکوت و ملاقاتهای غیرخبری تلاش کرد تا وعده پیشین خود به مجلسیان را جامه عمل بپوشاند و بار دیگر سازمان تامین اجتماعی را زیرمجموعه وزارت رفاه کند. در نهایت در اواخر سال گذشته محصولی توانست با کمک مجلسیان به این وعده عمل کند.

اگر چه پیروز دوئل چند ماهه در سازمان تامین اجتماعی محصولی بود و ذبیحی علنا اعلام کرد که با خواست محصولی از این سازمان خواهد رفت اما اختلافات و کشمکش‌ها میان این دو کماکان در جریان است و هر روز خبری جدید در رسانه‌ها در مورد این اختلافات نقل می شود.محصولی در روز چهارشنبه هفته گذشته پس از جلسه هیات دولت با روی گشاده به جمع خبرنگاران آمد و خبری خوش دال بر افزایش کمکهای وزارت رفاه به کمیته امداد را به آنها اعلام کرد.

او سپس به چند سوال تهران امروز ‌پاسخ داد. او که اکنون نمی داند در کدام حلقه از اطرافیان احمدی نژاد جای دارد، از شایعاتی که به شدت از سوی برخی رسانه‌ها دامن زده می شود، انتقاد دارد و معتقد است که اگر اختلافی میان او و ذبیحی وجود دارد باید به طور رسمی از او پرسیده شود و سپس اقدام به درج آن کنند چرا که انتشار گزارشهای غیرموثق منجر به پدید آمدن اختلافات جدید خواهد شد که بر روند خدمتگزاری تاثیری منفی دارد:

ماههاست ماجرای اختلافات شما با آقای ذبیحی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. موضوع این اختلافات چیست؟
مگر من با ذبيحي اختلاف دارم كه پرسيده مي‌شود موضوع اختلاف چيست؟

اگر اختلافی نبوده پس چرا تا کنون این حجم اخبار مربوط به اختلافات را تکذیب نکرده اید؟
اختلاف نبوده اما بحث بر سر اساسنامه‌اي كه بوده با آن چه مجلس ادعا مي‌كرد،‏ اختلاف داشت. يعني مجلسيان مي‌گفتند اين اساسنامه با آن قوانين نمي‌خواند لذا براي روشن كردن موضوع اصلاحيه ماده 113 را تصويب كردند كه اكنون همان ماده 113 در حال اجرا‌‌ست.‌بر طبق اين اساسنامه ابتدا هيات امنا‏ و سپس هيات مديره قرار دارد.

و همچنین سازمان تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت رفاه می شود همانطور که شما می خواستید وبرخی نزدیکان رئیس جمهور مخالف آن بودند؟
بااین مصوبه مجلس، سازمان تامين اجتماعي عملا زير مجموعه وزارت رفاه قرار مي‌گيرد و مراحل آن اكنون در حال پيگيري است. موضوع اصلي هيات امناي كل بود كه انجام شد و به دنبال آن بايد اعضاي هيات مديره مطابق آنچه مجلس تصويب كرده است‏، پيشنهاد شوند و سپس با هيات امناي مورد تاييد وزارت رفاه به توافق برسيم. انشالله مراحل بعدي كار انجام شود.

به نظر می رسد یکی از برنامه های شما در آینده نزدیک برکناری آقای ذبیحی از مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی است. اینگونه نیست؟
آن موضوع ديگري است و در قانون اخیر که از سوی مجلس تصویب شد، پيش بيني شده است كه مديرعامل چگونه بايد انتخاب شود.

یعنی در این قانون، شما به عنوان بالاترين رتبه وزارت رفاه‏ اختيار تغيير مديرعامل سازمان تامين اجتماعي را نداريد؟
من همه كاره نيستم و هيات امنا در اين زمينه تصميم‌گيري مي‌كند. يعني اين طور نيست كه يك نفر بتواند تصميم بگيرد.

در دوره نهم شما را حلقه اول مردان رئیس جمهور می‌دانستند؛ اما اتفاقاتی افتاد که در دولت دهم عده‌ای در این موضوع تردید دارند. به راستی آیا هنوز در حلقه اول نزدیکان آقای احمدی نژاد حضور دارید؟
همه دولت حلقه آقاي احمدي‌نژاد هستند. اين سوال را از ايشان بپرسيد چرا كه همه دور آن ميز حلقه رئيس جمهور هستند.‌اما اينكه اول، دوم و سوم چه كساني هستند را ‏ بايد از آقاي احمدي‌نژاد بپرسيد. من نمی‌دانم در کدام حلقه هست


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.